Przedszkole
PSP nr 1
Statystyki
Instrukcja do projektu zgłoszonego w KUJAWSKO-POMORSKIM FESTIWALU GIMNAZJALNYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH organizowanym przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego
TYTUŁ PROJEKTU: "JAM DWÓR POLSKI, CO WALCZY DZIELNIE I STRZEŻE WIERNIE" 1. Temat projektu: "Szlakiem siedzib ziemiańskich w powiecie radziejowskim". 2. Cele projektu: a) cel ogólny: popularyzacja wiedzy na temat siedzib ziemiańskich w powiecie radziejowskim i ich roli w krzewieniu patriotyzmu oraz kultury rolnej, a także rozbudzenie zainteresowania przeszłością "Małej Ojczyzny". b) cele szczegółowe: - zlokalizowanie dworów i zespołów dworskich w powiecie radziejowskim; - poznanie historii wybranych obiektów zabytkowych oraz losów ich właścicieli; - wyodrębnienie cech typowych dla budownictwa zespołów dworskich naszego regionu i ocena ich stanu obecnego; - charakterystyka znaków rodowych szlachty kujawskiej; - przedstawienie pracy ziemiaństwu na rzecz społeczeństwa powiatu radziejowskiego w XIX./XX w.; - kształtowanie poczucia odpowiedzialności za ochronę zabytków kultury materialnej - rozbudzanie zainteresowania przeszłością Małej Ojczyzny; - kształcenie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności ponadprzedmiotowych. 3. Sposoby realizacji: - opracowanie ankiety dotyczącej stanu wiedzy uczniów i społeczności na temat dworów i zespołów dworskich w powiecie radziejowskim; - dokonanie spisu regionaliów poświęconych tematyce projektu- opracowanie Biblioteczki Regionalnej; - praca z mapą powiatu radziejowskiego w celu zlokalizowania obiektów dworskich; - wykonanie mapy konturowej powiatu z zaznaczonymi dworami i zespołami dworskimi; - wycieczka do wybranych obiektów zabytkowych w celu dokonanie dokumentacji fotograficznej; - sporządzenie szkiców sytuacyjnych obiektów i zespołów dworskich; - wywiady z mieszkańcami dworów i okoliczną ludnością; - opracowanie słownika pojęć architektonicznych; - opracowanie słownika pojęć heraldycznych; - sporządzenie biogramów ziemian powiatu radziejowskiego; - wykonanie herbów szlachty kujawskiej dowolną techniką; - opracowanie monografii zespołów dworskich w formie folderu i prezentacji multimedialnej przez grupy zadaniowe; - opracowanie wniosków na podstawie metaplanu "Czy należy chronić dwory i zespoły dworskie?".
7. Sposoby prezentacji rezultatów: a) wystawa fotograficzna zdjęć dworów i zespołów dworskich w MZS w Radziejowie, b) wystawa herbów szlachty kujawskiej dla społeczności lokalnej w Radziejowskim Domu Kultury w Radziejowie; c) zajęcia otwarte koła regionalnego z cyklu "Historia wokół nas" dla uczniów i rodziców MZS w Radziejowie - prezentacja monografii wykonanych przez grupy zadaniowe; d) publiczna prezentacja wytyczonego szlaku turystycznego dla członków Towarzystwa Miłośników Kujaw i czytelników Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Radziejowie; e) opublikowanie prezentacji multimedialnej wyznaczonego szlaku na stronach internetowych: MZS w Radziejowie, stronach programów unijnych dla młodzieży Comenius i Grundvig dla dorosłych: www.architeaching.ro, www.nelpae.ro oraz stronie internetowej Towarzystwa Miłośników Kujaw: www.tmkradziejow.cba.pl f) broszura informacyjna "Szlakiem siedzib ziemiańskich w powiecie radziejowskim" dotycząca wyznaczonego szlaku turystycznego; g) artykuł do gazety lokalnej "Radziejowianin" pt. "SOS dla dworów". 8. Kryteria i sposób oceniania projektu Sposobem oceniania projektu jest wypełnienie Karty oceny projektu. Za każde kryterium dana grupa uczniów może otrzymać od 1 do 4 pkt. Suma zdobytych punktów jest podstawą do uzyskania przez poszczególnych uczniów z danej grupy oceny cząstkowej z zajęć edukacyjnych - istoria i geografia. Maksymalna liczba punktów do uzyskania to 48. Ocena końcowa obliczona na podstawie łącznej liczby punktów: 48 pkt - 46 pkt - celujacy 45 pkt - 43 pkt - bardzo dobry 42 pkt - 36 pkt - dobry 35 pkt - 24 pkt - dostateczny 23 pkt - 14 pkt - dopuszczający Karta oceny projektu Numer grupy: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Imiona i nazwiska uczniów: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||